El web que hem treballat en la sessió 02 , que correspon al DIDAC ( Diccionari català on-line) i on ens presenten una sèrie d'activitats on-line, que ens permeten treballar algunes de les característiques de la llengua catalana, repartida en tres graus de dificultat segons l'etapa escolar en la qual ens trobem. Nosaltres ens hem dedicat ha analitzar la fase de segon cicle, composta de quatre activitats que en diferència del web anterior són activitats de omplir, i no Flash, ni son interactives, la facilitat que dona aquest web es poder consultar el diccionari permanentment mentre realitzes les activitats, i es una eïna més per l'ensenyament de la llengua.
Les quatre activitats que hem realitzat avui corresponents al nivell de Segon Cicle d'ESO, són una eïna permanent que tenim els estudiants on-line per practicar elements útils per al nostre aprenentatge com el genere i nombre, les conjugacions verbals, el vocabulari, i la morfosintaxi de les oracions, per tant es útil per repassar o millorar els aspectes anteriors, i ens ofereix activitats al atzar, que varia els exercicis cada vegada per poder fer-los i refer-los, o poder treballar diferents temps, paraules o oracions, referend a aquestes quatre activitats.
-El senyor i la senyora paraula: Aquesta activitat es basa en la pràctica del gènere i nombre, podent practicant-lo amb una diversitat de mots molt àmplia , i sempre varia les paraules amb les que és pràctica.
Activitat: Aquesta activitat es basa en una graella, amb mots i has de jugar amb el canvi de nombre i genere, possibilitat de visualitzar el seu significat i formes.
-La família del verb: en aquesta activitat podem treballar les conjugacions verbals, d'una forma molt dinàmica i activa, amb diversos exemples a treballar, podent practicar amb diferents temps verbals i formes, podent consultar la seva morfologia.
Activitat: Hem de completar una graella de verbs, i la forma i temps ens la dona una sola forma, a partir d'aquest punt de referència treballem el verb i les seves persones. Canvia de temps, cada vegada, fàcil i una forma productiva de repassar verbs.
-La paraula perduda: En aquest aspecte de aquest web es treballa la formació de frases a partir de la pèrdua de una paraula, morfosintàctica i important per la construcció de la frase de la que parlem.
Activitat: es basa en construcció de frases, a partir d'una paraula, que completa el seu significat, activitat molt útil per treballar la morfosintaxis.
-Una de dues: En aquesta activitat es treballa les incorreccions a les frases i també la decisió de saber triar una de les dues opcions que ens dona. Saber visualitzar els errors de contextualització.
Activitat: es tria la opció correcta de les frases, tens dues opcions i una quantitat de frases diverses amb les quals practicar.
CONCLUSIONS: Aquest recurs d'aprenantge de la llengua ens ha sigut molt útil per a treballar diferents aspectes de la llengua amb activitats que es poden refer i sempre podem tornar a fer-les i de diferents maneres, podem valorar positivament aquest recurs ja que es una bona ajuda, i recurs, amb la facilitat que ens facilita poder visualitzar el seu significat. Però els seus gràfics no són molt creatius i vistosos. Per acabar dir que la institució del diccionari català de la llengua a creat una web molt elaborada i sempre es una eïna a tenir en compte.
Xavier Liébana López 4 ESO B
Valoro molt positivament la quantitat de feina feta, però el problema greu rau novament en l'ortografia. Cal tenir-ho molt present de cara als propers treballs, atès que en endavant encara consideraré amb més rigor la penalització de les faltes d'ortografia.
NOTA:
Notable