GRAELLA DE MOTS: WWW.EDU365.C0M
Victor Merino i Dani Moya
En
les següents activitats que tenim que realitzar tracta d'una pagina del edu365,
que creiem que esta molt be per els seus senzills gràfics i també per la seva
explicació . Nosaltres hem agafat la opció. Ho hem o ho fem fer?, en aquesta
activitat et donen dues opcions en la que tens que agafar una, si agafes
l’opció de practica , pots aprendre mitjançant una breu explicació sobre el
tema, després hi ha també l’altre opció que tracta de posar en prova el que has
estat observant breument.
Com
es pot mostrar en la imatge es pot observar l’opció practica , en la que
tens que estar molt atent per després
poder realitzar les activitats que tens que realitzar. Els gràfics son molt
senzills i per a nens d’edat mes petita, però son correctes. Com es pot
observar en la imatge es posa a prova els verbs fer i donar amb els seus
significats, per realitzar correctament l’avaluat.
En
aquesta opció poses a prova el que has
estat observant i aprenent en el apartat de la practica, mitjançant activitats
molt senzilles. Jo crec que no son per el nostre nivell sino per un nivell
per nens mes petits. Els gràfics son els mateixos que l’altre apartat i per
tant crec que l’activitat es completa però amb gràfics molt senzills, ja que
només has de posar la paraula al buit que els correspongui segons les
imatges.
En l’apartat d'avaluat em treballat les frases fetes en català. Com es pot veure a l’imatge havíem de col·locar cada frase amb la part del cos que es relacionava. Després tot
seguit et posava el significat d'aquesta frase. Per exemple la frase:
Arrenca-se els ... avies de posar-la sobre l’imatge dels cabells i et sortia la
frase: Arrencar-se dels cabell que significa: Desesperar-se. A mi m’ha agradat perquè t’enriqueix el vocabulari i t’en recordes de frases que a vegades no saps
ben bé que volen dir.
Com es pot
observar en la imatge hem agafat la primera activitat , anomenada: si
estudiessis. Hem observat el apartat en el que ens dona una breu explicació,
i ara volem fer l’apartat practica.Bé, aquesta activitat tracta de posar paraules semblants amb s o ss segons el seu context en la
part que no hi ha paraules, tot això s’ha de tenir en compte el seu context per
poder realitzar bé aquesta activitat.
En aquest apartat anomenat: ep, no corris tant! he fet l’exercici
avalua’t.. Aquest exercici consisteix en relacionar cada frase de negació
amb la senyalització de tràfic corresponent. És molt útil perquè aprens senyals
de tràfic que a vegades oblidem. Però per altre part, tenint en comte que l’objectiu
de l’exercici es aprendre es la negació, crec que tindrien que utilitzar altre mètode
mes efectiu per aprendre-ho, ja que aquest es bastant fàcil. Es una activitat
molt gràfica, amb imatge però poc didàctica per a mi.
En l’apartat
avalua és pot observar dos columnes, en la primera hi ha verbs amb el seu
infinitiu, i en l'altre hi ha paraules desordenades, per tant com és pot observar
s’han d'unir les paraules desordenades ''ss'' amb el seu infinitiu. Aquesta
activitat es molt senzilla, amb uns bons gràfics, però crec que no està a l’altura
de nens de 4 d’ESO, ni per un nivell similar, ja que nomes reforces les dues ''ss''.
En la
següent activitat de sons i grafies es poden
observar una activitat que és diu sons i grafies, en la que es pot posar
en pràctica omplir la paraula que falta amb x,g,ix i j. Aquesta activitat és
molt fàcil, però crec que és molt bona per recordar, ja que aquestes consonants donen problemes alhora de fer-les, per tant crec que és una activitat molt correcte per realitzar i consultar-la i posar en
practica abans de fer l’avaluat.
En l’apartat
avaluat de la graella de muds de l’apartat joc o xoc? es pot observar una
activitat molt fàcil alhora de fer-la però te uns bons
gràfics.Per tant crec que
l’apartat practica era molt millor que aquest ja que posaves en pràctica més
coses que en aquest apartat, que només tens que relacionar 4 paraules molt
diferents segons el seu context. I per tant, crec que aquesta activitat no es
ideal per el nostre nivell.
En l’exercici de practica hem de relacionar diferents frases
amb la imatge corresponent. Es molt semblant a l’exercici de avalua’t. Però en
aquest cas has de relacionar les frases amb verb en negatiu amb una de les
imatges. Les imatges representen accions que no es poden fer. Crec que és didàctic
perquè a vegades no sabem ben be que verb utilitzar però descriure una acció que
no es pot fer. Però per altre part es un exercici molt fàcil. No crec que sigui
adequat per a lla notra edat,
Aquest exercici sobre la è i la é de l'apartat practica has de escoltar diferents paraules i posar-les a la columna corresponent. És dels millors exercicis que he vist , ja que és molt didàctic. Moltes vegades a la vida quotidiana confonem a e oberta amb la e tancada i no sabem quina és.En aquesta activitat t'ajuda a reconeixer quin tipus de son te cada paraula. Això si, si no estàs acostumat a diferenciar-les, pots confondre fàcilment on col·locar les paraules. Per això crec que és una bona activitat per a la nostra edat.
En conclusió és una pàgina molt adequada per aprendre molts aspectes del català. Hem aprés molt, tot i que hi ha molts tipus d'activitats: unes molts fàcils, on pots aprendre poc, però d'altre que son molt eficaces per parlar bé el català cada dia.
COMENTARI:
Com que ja s'ha treballat específicament a classe, no he insistit en les faltes d'ortografia, ni les he assenyalat, però n'hi ha un bon grapat. Tot i això, la feina feta és important.
NOTA:
Notable +