14 d’oct. 2012

GRELLA DE MOTS (Dani Moya i Victor Meerino)

GRAELLA DE MOTS: WWW.EDU365.C0M
 Victor Merino i Dani Moya

En les següents activitats que tenim que realitzar tracta d'una pagina del edu365, que creiem que esta molt be per els seus senzills gràfics  i també per la seva explicació . Nosaltres hem agafat la opció. Ho hem o ho fem fer?, en aquesta activitat et donen dues opcions en la que tens que agafar una, si agafes l’opció de practica , pots aprendre mitjançant una breu explicació sobre el tema, després hi ha també l’altre opció que tracta de posar en prova el que has estat observant breument.


Com es pot mostrar en la imatge es pot observar l’opció practica , en la que tens que estar molt atent  per després poder realitzar les activitats que tens que realitzar. Els gràfics son molt senzills i per a nens d’edat mes petita, però son correctes. Com es pot observar en la imatge es posa a prova els verbs fer i donar amb els seus significats, per realitzar correctament l’avaluat.



En aquesta opció poses a prova  el que has estat observant i aprenent en el apartat de la practica, mitjançant activitats molt senzilles. Jo crec que no son per el nostre nivell sino per un nivell per nens mes petits. Els gràfics son els mateixos que l’altre apartat i per tant crec que l’activitat es completa però amb gràfics molt senzills, ja que només has de posar la paraula al buit que els correspongui segons les imatges.


En l’apartat d'avaluat em treballat les frases fetes en català. Com es pot veure a l’imatge havíem de col·locar cada frase amb la part del cos que es relacionava. Després tot seguit et posava el significat d'aquesta frase. Per exemple la frase: Arrenca-se els ... avies de posar-la sobre l’imatge dels cabells i et sortia la frase: Arrencar-se dels cabell que significa: Desesperar-se. A mi m’ha agradat perquè t’enriqueix el vocabulari i t’en recordes de frases que a vegades no saps ben bé que volen dir.


En aquest apartat de practica, et van sortint diferents frases fetes i has de relacionar-les amb una de les imatges. Aquesta activitat es més fàcil que l’anterior. Les imatges no reflexen el que signifiquen realment les frases fetes. Es a dir: treure foc pels queixals, no vol dir treure foc si no, estar molt enfadat. Per tant crec que aquesta activitat està molt mal enfocada ja que et pot confondre amb el significat real de la frase. Tot i això es una activitat amb moltes imatges i colors que la fan atractiva.


Com es pot observar en la imatge hem agafat la primera activitat , anomenada:  si estudiessis. Hem observat el apartat en el que ens dona una breu explicació, i ara volem fer l’apartat practica.Bé, aquesta activitat  tracta de posar paraules semblants amb s o ss segons el seu context en la part que no hi ha paraules, tot això s’ha de tenir en compte el seu context per poder realitzar bé aquesta activitat.
En l’apartat avalua és pot observar dos columnes, en la primera hi ha verbs amb el seu infinitiu, i en l'altre hi ha paraules desordenades, per tant com és pot observar s’han d'unir les paraules desordenades ''ss'' amb el seu infinitiu. Aquesta activitat es molt senzilla, amb uns bons gràfics, però crec que no està a l’altura de nens de 4 d’ESO, ni per un nivell similar, ja que nomes reforces  les dues ''ss''.

En la següent activitat de sons i grafies es poden  observar una activitat que és diu sons i grafies, en la que es pot posar en pràctica omplir la paraula que falta amb x,g,ix i j. Aquesta activitat és molt fàcil, però crec que és molt bona per recordar, ja que aquestes consonants  donen problemes alhora de fer-les, per tant crec que és una activitat molt correcte per realitzar i consultar-la i posar en practica abans de fer l’avaluat.
En l’apartat avaluat de la graella de muds de l’apartat joc o xoc? es pot observar una activitat molt fàcil alhora de fer-la però te uns bons gràfics.Per tant crec que l’apartat practica era molt millor que aquest ja que posaves en pràctica més coses que en aquest apartat, que només tens que relacionar 4 paraules molt diferents segons el seu context. I per tant, crec que aquesta activitat no es ideal per el nostre nivell.

En aquest apartat anomenat: ep, no corris tant! he fet l’exercici avalua’t.. Aquest  exercici  consisteix en relacionar cada frase de negació amb la senyalització de tràfic corresponent. És molt útil perquè aprens senyals de tràfic que a vegades oblidem. Però per altre part, tenint en comte que l’objectiu de l’exercici es aprendre es la negació, crec que tindrien que utilitzar altre mètode mes efectiu per aprendre-ho, ja que aquest es bastant fàcil. Es una activitat molt gràfica, amb imatge però poc didàctica per a mi.
En l’exercici de practica hem de relacionar diferents frases amb la imatge corresponent. Es molt semblant a l’exercici de avalua’t. Però en aquest cas has de relacionar les frases amb verb en negatiu amb una de les imatges. Les imatges representen accions que no es poden fer. Crec que és didàctic perquè a vegades no sabem ben be que verb utilitzar però descriure una acció que no es pot fer. Però per altre part es un exercici molt fàcil. No crec que sigui adequat per a lla notra edat,
Aquest exercici sobre la è i la é de l'apartat practica has de escoltar diferents paraules i posar-les a la columna corresponent. És dels millors exercicis que he vist , ja que és molt didàctic. Moltes vegades a la vida quotidiana confonem a e oberta amb la e tancada i no sabem quina és.En aquesta activitat t'ajuda a reconeixer quin tipus de son te cada paraula. Això si, si no estàs acostumat a diferenciar-les, pots confondre fàcilment on col·locar les paraules. Per això crec que és una bona activitat per a la nostra edat.


En aquesta activitat d'avaluat has d' arrossegar la è o é a cada una de les paraules del text que hi necessitem  Aquest apartat és menys eficaç que l'anterior, ja que en l'altre podies entrenar l'orella. Però igualment es molt efectiu perque aprens quin tipus de e conforma cada paraula. Es una activitat molt adequada per a la nostra edat i ajuda molt de cara a parlar el català. Els gràfics també son molts bons.

En conclusió és una pàgina molt adequada per aprendre molts aspectes del català. Hem aprés molt, tot i que hi ha molts tipus d'activitats: unes molts fàcils, on pots aprendre poc, però d'altre que son molt eficaces per parlar bé el català cada dia.

COMENTARI:
Com que ja s'ha treballat específicament a classe, no he insistit en les faltes d'ortografia, ni les he assenyalat, però n'hi ha un bon grapat. Tot i això, la feina feta és important.
NOTA:
Notable +