Avui parlarem de la pàgina web anomenada Graella de Muds i que forma part del lloc web educatiu: Edu365.cat . En aquesta ocasió explicarem 4 exercicis dels 32 disponibles, dividits en 4 parts: "Lèxic", "Sons i grafies", "Gramàtica" i "Tipus de Text". Cada activitat està dividida en tres parts. La primera part es una breu explicació sobre el tema que estem tractant, la segona part es un exercici anomenat "avalua't" i, per últim, la tercera part es un exercici anomenat "practica".
La primera activitat que vaig fer s'anomenava "prim com un fideu" i tractava de comparacions. Primer de tot una mica de teoria i desprès ja a fer les dues activitats. La primera, el practica consistia en relacionar la frase amb l'animal comparatiu, com per exemple "llesta com una llebre" o "pelut com un ós". A la primera imatge podem veure aquesta primera activitat amb totes les comparacions entre animals i adjectius. La segona activitat, el "avalua't" era també bastant semblant, sortien imatges d'animals i s'havia de posar l'acció, com per exemple: lloro - xerra o llet - blanca, com podem veure a la segona imatge de l'article.
La segona activitat treballada consistia en expressions i frases fetes relacionades amb el cos. Aquesta activitat té un nom d'un exemple, s'anomena: "L'Anna i en Martí han partit peres". La explicació consistia en una conversa entre dos nois on utilitzaven diferents expressions. La primera activitat l' "Avalua't" consistia en relacionar cinc imatges de accions humanes amb les seves frases fetes com per exemple l'acció de ser rebutjat per algú amb l'expressió de "Li han donat carbassa", com podem veure a la tercera imatge. Després, l'exercici del practica consistia en 12 imatges de menjar i relacionar amb la seva frase amb sentit figurat, com per exemple: "Tallar el bacallà".
La tercera activitat que he elegit per explicar en aquest Blog ha sigut l'activitat anomenada "Per Nadal un regal per a tothom", era una activitat de gramàtica i consistia en saber utilitzar el "per" i el "per a". A l'explicació t'ensenyava las diferencies entre aquests dos i en quin cas s'ha d'utilitzar cada un dels dos. A l'activitat de "avalua't" s'havia de posar als forats corresponents una d'aquestes dos partícules, a la imatge podem veure una de les frases de l'activitat: "Per Nadal i Felices Festes per a tota la família. Adrià". Podem veure a la imatge aquesta frase d'una felicitació de festes, com aquesta hi havien més. Després al "Practica" et sortia una carta amb alguns espais on havies de posar "per" o "per a" com podeu veure a l'altre imatge.
I l'última activitat treballada ha sigut una activitat de lèxic que consistia en utilitzar uns mots específics per complementar o modificar el significat del verb, aquesta activitat es diu "Molt, gaire o gens?" fent referència als tres mots específics que s'utilitzen en aquest exercici. La part del "Avalua't" consistia en arrossegar la resposta correcta en cada ocasió segons la frase, com podem veure a la imatge corresponent. I la part del "practica" tractava de arrossegar la oració correcta al dibuix corresponent. Com per exemple el "No plou gaire", el "Plou molt" i el "No plou gens".
Per acabar dir que les meves conclusions són que la pàgina Web no està gens malament, però que les activitats acaben cansant perquè tant l'avalua't com el practica s'assemblen molt i són bastant repetitius. Desprès la imatge de la pàgina web es bastant bàsica, sense grans colors ni imatges.
Per acabar dir que les meves conclusions són que la pàgina Web no està gens malament, però que les activitats acaben cansant perquè tant l'avalua't com el practica s'assemblen molt i són bastant repetitius. Desprès la imatge de la pàgina web es bastant bàsica, sense grans colors ni imatges.
Jose López Font.
COMENTARI:
Bona feina. Es manté el nivell de treball i ha millorat notablement l'ortografia. T'he detectat 3 o 4 faltes que no he assenyalat. Aquesta aportació mereix, doncs, una valoració molt favorable.
NOTA:
Excel·lent