6 d’oct. 2012

DIDAC (Victor Merino i Dani Moya)


La pàgina web que hem treballat s'anomena: DIDAC. Fet per: Dani Moya i Victor Merino.

La pàgina que hem treballat aquesta setmana l’alternativa a la religió és la pàgina anomenada DIDAC . Aquesta pàgina es mostra com un diccionari en català en el qual pots realitzar unes quantes activitats. Però també com una biblioteca d'aplicacions lèxiques que pretén, mentre realitzes activitats, dur a terme un divertit aprenentatge de la llengua als alumnes segons els seu nivell que agafin. Els nivells estan agrupats en 3 grups: Cicle superior de primària, Primer cicle d’ESO i segon cicle d’ESO . Nosaltres farem les activitats del Segon Cicle d'ESO. Podem analitzar 4 grups d'activitats diferents : el senyor i la senyora paraula, la família del verb, la paraula pèrdua  i una de dues. Mentrestant fem les activitats  podem  podem utilitzar el diccionari DIDAC que ens ofereixen abans de  respondre els resultats per veure si ho tenim bé.




PRIMERA ACTIVITAT:  EL SENYOR I LA SENYORA PARAULA


La primera activitat que hem realitzat es diu: la paraula perduda i tracta d'omplir els requadres, de paraules  de la mateixa família.Per exemple en la imatge podem observar la família lèxica de instruments de musica: guitarra, piano, violoncel, flauta, trompeta i violí.. L’exercici tracta de que hi falta una d'aquestes paraules que son diferents però que totes tracten de la musica, com es pot observar en la imatge. L'estudiant pot  agafar una d'aquestes 6 paraules i analitzant-les segons el seu context les pot posar en un d'aquest forats. Per això s’ha de tenir en compte la frase i el significat de cada paraula, per poder-la aplicar al forat que hi manca en la frase. D'aquí prové el nom de l’activitat.Es una activitat fàcil amb uns gràfics molt simples , però a la vegada es una pagina molt completa per aplicar el que saps.



SEGONA ACTIVITAT:LA PARAULA PERDUDA


La segona activitat s’anomena: el senyor i la senyora paraula. En aquesta activitats tens que completar els buits amb totes les formes possibles d'una paraula. L’exercici et pot posar la paraula en femení en un quadre i tu has de omplir els altres segons la paraula, utilitzant el masculí, plural i/o singular. L’activitat es molt completa ja que en els quatre quadres utilitzes el masculí, femení, plural i singular d’una paraula, com es pot observar en l’exemple. Una vegada has omplert tots els requadres, tens que donar-li a comprovar. Si les tens totes bé, pots anar aplicant el que has aprés amb altres paraules diferents que et proposen. Les paraules que et proposen a l'exemple  han sigut: bàsic, fantàstic , romànic , artístic i botànic. Crec que es una activitat molt simple, amb gràfics pèssims comparats amb el MUD de mots, ja que no hi ha animacions ni sons per fer l’activitat mes divertida , però es una activitat completa i reforces els gèneres i el nombre de les paraules.  




ACTIVITAT 3:LA FAMILIA DEL VERB




Ara parlarem de l’activitat  anomenada: La família del verb. Es una activitat on tens que completar els quadres en buit, amb la conjugació del verb que indica.Consta d’una graella on tens que posar el verb conjugat que s’indica en cada requadre. A més a més la pagina t’ajuda  posant 1 resposta en un dels requadres. Quan acabes l’activitat t’indica quina resposta es correcte i quina és errònia  Això ajuda molt per saber on comets els errors. Quan ja tens tot correcte pots practicar amb altres verbs. Es una manera molt fàcil i dinàmica de poder aprendre les conjugacions més difícils dels verbs, ja que pots veure on falles i poder-ho corregir  Es una activitat amb cap animació, que no es gaire atractiva però que serveix molt per aprendre les conjugacions.




ACTIVITAT 4:JOC UNA DE DUES



En aquesta activitat anomenada: Una de dues, tens que triar la frase correcta, ja que una de les dues es incorrecta. Per saber quina es la correcta tens que fixar-te en la paraula subratllada i la que pensis que és correcte la marques amb un punt. Quan acabes la pàgina ho corregeix i et marca quines son les correctes, i les incorrecte, aixins pots corregir els errors. Quan finalitzes l’exercici, pots continuar fent més. En aquesta activitat s’aprèn bastant lèxic  i a esbrinar errors que fem molt sovint i que la majoria de vegades no ens donem comte. És una activitat amb poques animacions, que lo dona poca importància a la presentació però que es centra més en els errors que fem habitualment i ens ajuda a corregir-los.

CONCLUSIÓ:
En conclusió  pensem que es una activitat que es centra més en l'aprenentatge, que en fer atractiva i amb bons gràfics la pàgina web.Al contrari de la pàgina Mud de mots, que semblava que en algunes activitats només es centrava en que la la web fos atractiva. La majoria d'activitats estan proposades per corregir errors que fem a la vida quotidiana, i a l'aprenentatge i bona utilització del lèxic català.Per nosaltres la millor activitat ha sigut: la família del verb. Ja que ajuda molt a conjugar els verbs que moltes vegades ens costa molt.En general no es una web atractiva, però que es adequada al nostre nivell.

COMENTARI:
Cal valorar positivament la feina feta, que és molta. Però l'ortografia segueix sent un problema MOLT important. En endavant valoraré encara més l'ortografia i la nota pot ser menor que la que el volum de treball mereixeria. Cal que ho tingueu en compte, i més pensant que sou dos i que per tant podeu dedicar-hi més esforç
NOTA:
Notable